Comunicat del CJB sobre la Monarquia espanyola

19 juny 2014

monarquia_republicatDavant la successió de fets recents a l’entorn de la Casa Reial espanyola, i atesa la coronació en el dia d’avui de Felipe de Borbón y Grecia, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) vol fer constar que una àmplia majoria de la seves entitats consideren imprescindible avançar cap a una veritable democratització política, social i econòmica que és incompatible amb la pervivència de la Monarquia, una institució que en essència és contrària a la igualtat de totes les persones davant la llei i que manté el conjunt de la ciutadania catalana i espanyola al marge de poder elegir la persona que ocupa la posició de Cap d’Estat.

Així mateix, el CJB vol fer una adhesió explícita al posicionament del moviment associatiu juvenil català expressat en el comunicat “Per l’abolició de la monarquia” fet públic el 2 de juny per part del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, que recull el compromís de l’associacionisme juvenil amb els valors republicans.

Les entitats juvenils de Barcelona reivindiquem la necessitat de convocar un referèndum vinculant sobre el model d’Estat actual i ratifiquem la voluntat d’ampliar els límits de la nostra democràcia incompleta, aprofundint els mecanismes de participació i decisió popular, tot situant en primer terme el dret a decidir dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya en tots i cadascun dels àmbits de la vida social i política.

Barcelona, 19 de juny de 2014

[PDF: Comunicat del CJB sobre la monarquia espanyola]