El Grup de Treball de Gènere del Consell de la Joventut de Barcelona ha realitzat un plegable amb el títol “Jo no sóc masclista… o sí?” amb el qual es pretén reflexionar entorn als micromasclismes, explicar què són i veure com es poden combatre.
En el nostre dia a dia ens trobem amb moltes situacions que perpetuen la violència i la discriminació vers les dones, de manera imperceptible, accions i comportaments sovint legitimats pel sistema i la societat. Aquestes situacions són els micromasclismes, exercicis de poder dels homes vers les dones que perpetuen el sistema heteropatriarcal i repercuteixen de manera negativa a la transformació social. Per aquest motiu, és important conèixer què són els micromasclismes, en quines situacions es produeixen, quins tipus de micromasclsimes existeixen i com podem combatre’ls. En aquest plegable trobareu totes aquestes informacions per a que us pregunteu, després de llegir-ho, “Jo no sóc masclista… o sí?”.
A més,et recordem et pots adherir a l’Acord Ciutadà per una Barcelona lliure de violències vers les dones i accedir a molts recursos i activitats de sensibilització gratuïtes per lluitar contra les violencies masclistes.
Descarrega el plegable Jo no sóc masclista… o sí? en pdf