Al Consell de la Joventut de Barcelona sabem que el moviment associatiu ha estat, des de sempre, un actor clau de la vida política de la nostra societat. Per aquest motiu, no quedem al marge dels debats polítics d’actualitat i els abordem des d’una perspectiva transversal i apartidista, apostant pel foment d’una democràcia de qualitat i vetllant pel respecte dels drets de la ciutadana.
Entenem que, per aconseguir una joventut apoderada, crítica i compromesa amb el seu entorn, és imprescindible denunciar totes aquelles situacions de vulneració de les llibertats fonamentals que es donen en el nostre país. En aquest sentit, estem en l’obligació de condemnar les darreres detencions esdevingudes el 23 de setembre i durant els dies següents, així com la posterior entrada a presó sota les acusacions de terrorisme.
Des del CJB, doncs, volem mostrar la nostra preocupació davant la instrumentalització de la justícia per atemorir els moviments socials i expressem el nostre rebuig cap a qualsevol classe de repressió exercida sobre la ciutadania, més encara en un estat d’excepció com és l’actual situació d’espera de la sentència judicial dels líders independentistes.
És un error democràtic entendre la justícia com a instrument polític i molt més encara perseguir moviments socials i condemnar la participació ciutadana, allunyant-se així d’un Estat social i democràtic de Dret com és el nostre.
Per tot això:
- Ens reafirmem en la defensa d’un model de societat on la participació esdevingui motor de canvi i transformació social.
- Mostrem la nostra preocupació davant la vulneració de drets que té lloc arreu de l’Estat espanyol i que degrada la qualitat democràtica del país.
- Condemnem la politització de la justícia i l’ús de la presó preventiva i de les detencions de forma arbitrària, que suposen un greu atac als nostres valors democràtics i als drets humans més fonamentals.
- Rebutgem la judicialització de la política i exigim respostes basades en la cultura de la pau, els valors democràtics, els drets humans, el diàleg i l’Estat democràtic i social de Dret.
- Reclamem la immediata posada en llibertat de totes les persones preses per motius ideològics.