Informe sobre adultocentrisme i polítiques públiques locals

El concepte adultocentrisme fa referència a una cosmovisió que situa l’adult per sobre de la resta de grups d’edat. Tal com passa amb altres cosmovisions hegemòniques, actuen normalitzant desigualtats i relacions de dominació que es viuen com a naturals. 

Les polítiques públiques, malgrat que tinguin l’objectiu de mitigar o superar desigualtats, sovint parteixen d’aquestes visions i acaben consolidant-les. En aquest informe s’analitzarà com les persones joves viuen la seva relació amb l’administració, quines formes pren l’adultocentrisme en la interacció de la joventut amb les polítiques públiques i quina és la percepció que en tenen les persones joves

A partir dels resultats, a través d’un procés deliberatiu participat es faran propostes per superar l’impacte de l’adultocentrisme en les polítiques públiques.

Objectius del projecte: 

  • Facilitar eines per tal que les entitats juvenils siguin agents actius i treballin en xarxa en la lluita contra les discriminacions.
  • Proporcionar eines per tal que l’Administració sigui més conscient sobre l’eix de discriminació per edat. 
  • Identificar les principals necessitats amb relació a l’adultocentrisme 
Altres projectes destacats
Educació
Formació per a representants de l’alumnat
Formació anual per acompanyar i dotar d’eines entorn la participació a l’institut. ...
Feminismes i LGTBI+
Batolla el masclisme: formació feminista per col·lectius juvenils
Batolla el Masclisme és un itinerari formatiu creat pel
Educació
Les 11 condicions per un espai digne per esplais i caus
Des del Grup de Treball d'Associacionisme Educatiu s'han definit les 11 condicions que h ...

Gran de Gràcia, 190 2a planta
08012 Barcelona
Tel. 932 37 22 85
cjb@cjb.cat

El CJB publica periòdicament recursos i guies pràctiques de temàtiques interessants per a les entitats. Les trobareu classificades per àmbits de treball.

Vols estar informat de les nostres notícies i posicionaments a través del bulletí?

Actualment el Consell de la Joventut de Barcelona està format per un total de 82 entitats membres, adherides o observadores.

Som la plataforma d’associacions i col·lectius que representem la joventut organitzada de Barcelona, treballem en xarxa per promoure l’associacionisme, generem discurs sobre les problemàtiques i inquietuds de les persones joves i contribuïm a aportar propostes i construir alternatives.