Aquest recull de recursos neix amb l’objectiu de posar a l’abast de les entitats de lleure diferents propostes d’activitats per treballar amb infants, adolescents i joves els conceptes de consentiment i la consciència del propi cos com a eina de prevenció de les violències sexuals infantils (VSI).
Què has de tenir en compte abans de fer servir la guia?
Cada infant o adolescent és un món i, per tant, caldrà que es tinguin en compte les necessitats concretes de cada grup i persona. Això significa que no s’ha de forçar la participació, respectar quan es vulgui compartir alguna cosa i quan no, acompanyar la vergonya com una reacció natural i no minimitzar ni ridiculitzar les emocions. Les monitores o caps caldrà que us prepareu bé les activitats abans, la vostra actitud serà clau!
Com funciona la guia?
La guia es divideix en 5 franges d’edat. En cadascuna trobareu dues activitats, on s’expliquen els objectius, el material necessari i el desenvolupament; i un conte o guia per aprofundir.
Aquest recurs ha estat creat de manera participativa amb el Grup de treball de violències sexuals infantils del Consell de la Joventut de Barcelona, que està format per Esplais Catalans, la Federació Catalana de l’Esplai, el Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, i Escoltes Catalans (amb el suport de la Fundació Escolta Josep Carol).
Il·lustracions i maquetació de Marina Tena
Any de publicació del recurs: 2025