El Fontana By Night és un esdeveniment que té lloc dues vegades a l’any a l’Espai Jove la Fontana. Les entitats del grup de treball ‘Univers Alternatiu’ generen una proposta d’activitats amb diferents entitats aliades de Barcelona. En aquestes jornades hi ha jocs de taula, rol, projeccions, concerts i tallers. Acostuma a haver-hi una edició a l’hivern, al febrer; i una altra a l’estiu, al juliol.

Objectius:
- Oferir una alternativa d’Oci Nocturn diferent del model hegemònic de festa per als i les joves de Barcelona.
- Visibilitzar la feina que fan les entitats de l’àmbit de cultura per tal de reconèixer les seves activitats com a necessàries i part de la nostra cultura.
Amb la intenció d’oferir una proposta d’oci alternatiu nocturn a la ciutat de Barcelona, les entitats que formen part del grup de treball comencen a treballar en l’esdeveniment mesos abans. Es reuneixen una vegada cada tres setmanes per tal d’organitzar i coordinar les activitats previstes.
L’última edició, que va tenir lloc el passat 26 de febrer. Va ser la novena edició i la primera presencial després de la pandèmia. Va arreplegar a 100 joves de la ciutat de Barcelona que van gaudir de diferents activitats durant la tarda-vespre-nit d’aquell dia.